Thursday, December 15, 2016

Daca ar sti cum, copilul ti-ar zice ...


Acest mic articol este inspirat din propria relație cu mama, mai bine zis, a copilului meu interior și mama așa cum am perceput-o eu acum mulți mulți ani. Este vorba de câteva lucruri pe care aș fi vrut ca mama sa le fi făcut dar pe care nu știam sau puteam sa i le spun, și chiar dacă aș fi spus, nu cred că s-ar fi schimbat ceva. Mai târziu, am descoperit că cele pe care le voiam eu de la mama mea, le-ar mai fi vrut și mulți alți copii, deveniti adulti.
Astăzi am inteles omul care mi-a fost mamă, eu la randul meu sunt mamă, si mă ajută să îmi amintesc aceste dorințe ale copilului meu interior, pentru a avea o relatie cât mai bună cu proprii copii, si a fi un model pentru ei. 

Am citit acum câtiva ani într-o carte a Pr Savatie Bastovoi un lucru pe care îl țin minte și acum: „Fiecare om are propria definitie a iubirii, știe clar cum ar vrea să fie iubit.” Așa e, și fiecare copil știe cum ar vrea să fie iubit de părinții lui, în special de către mama lui. 
Sper ca fiecare mămică si viitoare mămică să înțeleagă exact ce își dorește de fapt copilul în relația cu ea.

Mama, te rog ai milă de tine, nu te mai supăra atât de mult.

Mami, eu aș vrea sa te iubești mai mult ca sa învăț să mă iubesc și eu pe mine.

Mama, aș vrea sa știu EXACT ce te-a supărat din ce am făcut .

Mama, aș vrea atât de mult sa îmi spui ce simți, ce trăiesti ... acum.

La ce te gândești ?

Cu ce sunt de vină eu ?

Mama, pot sa te ajut cu ceva ? Vrei să mă implici și pe mine în ce faci tu ?
Vrei sa ai incredere in mine, te rog ?
Poti sa imi arati cum se face ? Dar sa nu faci tu in locul meu !

Mama, te rog nu ma minți și zi-mi de ce ești trista.

Vrei să ne jucam ?

Mama, de ce ridici vocea ?

Mami, îl iubești pe tati cu adevărat ? Dacă îl iubești, de ce va certați atât de des ?

Mama, tu ce ai face în locul meu în aceasta situație ?
Mami, ai putea doar să stai putin cu mine... fără să facem nimic ?
Mami, vrei să citim împreună o carte si să povestim apoi ?

Mami... eu te iubesc și... vreau să îți fie bine.


No comments:

Post a Comment